Thursday 21 September 2017

Welche Moving Average In 15 Min Chart


Cellkraft8217s Produkte im Geschäftsbereich Feuchte - und Dampfzielen Laboratorien und Industrie. Qualität und Präzision sind so gesichert, dass die Produkte für hochqualitative Experimente in Laboratorien sowie für den Dauereinsatz in industriellen Anwendungen eingesetzt werden können. Die Produkte für die Befeuchtung und die präzise Verdunstung basieren auf einem tiefen Verständnis der physikalischen Chemie und der Anwendung neuer Technologien. Das Ergebnis sind Produkte mit Performance, die neue Möglichkeiten für Forschung und Industrie eröffnet. Willkommen, um mehr über unsere Produkte zu erfahren. Sie sind auch herzlich eingeladen, uns zu kontaktieren, um Ihre Notwendigkeit für präzise Befeuchtung oder Verdunstung zu besprechen. Wenn Sie nach Cellkraft Geschäftsbereich Fuel Cells suchen, gehen Sie zu: fuelcells. cellkraft. seKlicken Sie, um Gedichte an DayPoems einzureichen, kommentieren Sie DayPoems oder ein Gedicht innerhalb, kommentieren Sie andere Poesie-Seiten, aktualisieren Sie Links oder treten Sie einfach in Kontakt. DayPoems Forum Projekt Gutenberg. Eine riesige Sammlung von Büchern als Text, produziert als Freiwilligen-Unternehmen ab 1990. Dies ist die Quelle der ersten Poesie auf DayPoems platziert. Tina Blues Anfänger Guide zu Prosodie. Genau das, was der Titel sagt, und lohnt sich zu lesen. Epikantische Falte. Wenn ein Kerl irgendwo in Asien macht ein Blog und niemand liest es, gibt es wirklich Popomo. Miniatur-, minimalistisch inspirierte Skulpturen aus industriellen Cereamics, ein Kunstprojekt am Lewis und Clark College in Portland, Oregon. Pink. popomo Weitere Projekte von Portland oarena. Furby, Eliza, MrFriss und MissFriss. Punkt speichern 0.8.1. Ein Portland, Oregon, Ausstellung, Aug. 13-Sept. 5, 2004, bei Disjecta. Lied von mir Von Walt Whitman Ich feiere mich und singe mich selbst, Und was ich nehme an, du sollst annehmen, denn jedes Atom, das mir gehört, gehört dir gut. Ich lasse mich und lasse meine Seele ein, ich lehne mich an und lasse mich erleichtern, einen Speer des Sommergrases zu beobachten Meine Zunge, jedes Atom meines Blutes, aus diesem Boden geformt, diese Luft, geboren hier von Eltern, die hier von den Eltern geboren wurden, und ihre Eltern das gleiche, ich, jetzt siebenunddreißig Jahre alt in vollkommener Gesundheit beginnen, in der Hoffnung, aufzuhören Nicht bis zum tod Glaubensbekenntnisse und Schulen in Abwesenheit, Ruhestand eine Weile genügt, was sie sind, aber nie vergessen, ich hafte für gut oder schlecht, ich erlaube, bei jeder Gefahr zu sprechen, Natur ohne Scheck mit ursprünglicher Energie. Häuser und Räume sind voll von Parfums, die Regale sind mit Parfums überfüllt, ich atme den Duft selbst und kenne es und mag es, Die Destillation würde mich auch berauschen, aber ich werde es nicht zulassen. Die Atmosphäre ist kein Parfüm, es hat keinen Geschmack von der Destillation, es ist geruchlos, es ist für meinen Mund für immer, ich bin in sie verliebt, ich werde an die Bank durch den Wald gehen und unverhüllte und nackt werden, ich bin Verrückt nach ihr, um mit mir in Kontakt zu sein. Der Rauch meines eigenen Atems, Echos, Kräuselungen, Summenflüstern, Liebeswurzel, Seidenfaden, Gabelung und Rebe, Meine Atmung und Inspiration, das Schlagen meines Herzens, das Übergehen von Blut und Luft durch meine Lungen, Das Schnüffeln von Grüne Blätter und trockene Blätter, und von den Ufer - und Dunkel-Colord-Seenfelsen und von Heu in der Scheune, Das Geräusch der Hintertöne meiner Stimme lächelte zu den Wirbeln des Windes, Ein paar leichte Küsse, ein paar Umarmungen , Ein Erreichen von Waffen, Das Spiel von Glanz und Schatten auf den Bäumen als die geschmeidigen Äste Wag, Die Freude allein oder in den Ansturm der Straßen, oder entlang der Felder und Hügel-Seiten, Das Gefühl der Gesundheit, Mittags-Triller, das Lied von mir, das aus dem Bett aufsteigt und die Sonne trifft. Hast du dich auf tausend Hektar gekostet, so hast du die Erde viel gehüst. Hast du so lange gearbeitet, um zu lesen, zu lesen Hast du dich so stolz auf die Bedeutung von Gedichten gehabt. Stoppen Sie diesen Tag und Nacht mit mir und Sie werden den Ursprung aller Gedichte besitzen Du sollst das Gute der Erde und der Sonne besitzen, da sind noch Millionen Sonnen übrig, du sollst nicht mehr auf die zweite oder dritte Hand treten, noch die Augen der Toten durchschauen, noch die Gespenster in den Büchern fressen, Du sollst auch nicht durch meine Augen schauen und die Dinge nicht von mir nehmen, du sollst von allen Seiten hören und sie von dir selbst filtern. Ich habe gehört, was die Redner reden, das Gespräch vom Anfang und am Ende, aber ich spreche nicht von Anfang oder Ende. Es gab nie mehr anfangen, als es jetzt ist, noch nicht mehr Jugend oder Alter, als es jetzt ist, und wird niemals mehr Perfektion sein, als es jetzt ist, noch kein Himmel oder Hölle, als es jetzt ist. Drängen und drängen und drängen, Immer der progressive Drang der Welt. Aus der Dunkelheit entgegengesetzt ist Vorsprung, immer Substanz und Zunahme, immer Sex, Immer ein Gestrick der Identität, immer Unterscheidung, immer eine Rasse des Lebens. Zu erarbeiten ist kein Erfolg, gelernt und unlearnd fühlen, dass es so ist. Sicher wie die sicherste, Senkung in den Ständern, gut entretied, in den Balken, Stout als Pferd, liebevoll, hochmütig, elektrisch, ich und dieses Geheimnis hier stehen wir stehen. Klar und süß ist meine Seele, und klar und süß ist alles, was nicht meine Seele ist. Lack man fehlt beides, und das Unsichtbare wird von dem gesehenen gesehen, bis das unsichtbar wird und erhält Beweis in seinem Zug. Zeigen Sie das Beste und teilen Sie es aus dem schlechtesten Alter Ärger Alter, Wissen die perfekte Fitness und Gleichmut der Dinge, während sie diskutieren bin ich schweigen, und gehen baden und bewundern mich. Willkommen ist jedes Organ und Attribut von mir, und von jedem Mann herzlich und sauber, Nicht ein Zoll noch ein Teilchen von einem Zoll ist gemein, und keiner wird weniger vertraut sein als der Rest. Ich bin zufrieden - ich sehe, tanze, lache, singe Als der umarmende und liebende Bettkamerad an meiner Seite durch die Nacht schläft und sich mit dem heimlichen Schritt auf den Blick des Tages zurückzieht, ließ ich Körbe mit weißen Handtüchern, Haus mit ihrer Fülle, soll ich meine Annahme und Verwirklichung verschieben und an meinen Augen schreien, daß sie sich von dem Blick auf die Straße hinunterstürzen, und sofort verschwören und mir einen Cent zeigen, genau den Wert von einem und genau den Wert von zwei , Und das ist voran, Trippers und Askers umgeben mich, Leute, die ich begegne, die Wirkung auf mich von meinem frühen Leben oder der Gemeinde und der Stadt, in der ich wohne, oder die Nation, Die neuesten Daten, Entdeckungen, Erfindungen, Gesellschaften, Autoren alt und neu , Mein Abendessen, Kleid, Associates, Aussehen, Komplimente, Abgaben, Die wirkliche oder faszinierte Gleichgültigkeit von einem Mann oder einer Frau, die ich liebe, Die Krankheit eines meiner Leute oder von mir selbst oder schlecht oder Verlust oder Geldmangel oder Depressionen oder Erhebungen, Schlachten, die Schrecken des Bruderkrieges, das Fieber der zweifelhaften Nachrichten, die fügsamen Ereignisse Diese kommen zu mir Tage und Nächte und gehen von mir wieder, aber sie sind nicht das Ich selbst. Abgesehen von dem Ziehen und Ziehen steht, was ich bin, Steht amüsiert, selbstgefällig, mitleidend, müßig, einheitlich, schaut nach unten, ist aufrecht, oder beugt einen Arm auf eine unerschütterliche gewisse Ruhe, Schau mit dem seitlich gekrümmten Kopf neugierig, was als nächstes kommen wird, Beide in und aus dem Spiel und beobachten und fragen sich darüber. Rückwärts sehe ich in meinen eigenen Tagen, wo ich durch Nebel mit Linguisten und Anwärtern schwitzte, ich habe keine Spott oder Argumente, ich zeuge und warte. Ich glaube an dich, meine Seele, die andere, die ich mich nicht an dich abgeben darf, und du darfst nicht auf den anderen abgestürzt sein. Loafe mit mir auf dem Gras, lass den Anschlag von deiner Kehle, Nicht Worte, nicht Musik oder Reim, die ich will, nicht Brauch oder Vortrag, nicht einmal das Beste, nur die Flaute, die ich mag, das Summen deiner geschätzten Stimme. Ich habe gedacht, wie wirst du so einen transparenten Sommermorgen gelegt, wie du deinen Kopf an meinen Hüften niedergelassen hast und mich sanft auf mich umdrehte, und trennte das Hemd von meinem Busenknochen und stürzte deine Zunge auf mein nacktes Herz und erreichte Bis du meinen Bart fühlst und erreicht hast, bis du meine Füße hieltst. Schnell entstand und verbreitete mich um den Frieden und die Erkenntnis, die das ganze Argument der Erde überschreiten, und ich weiß, dass die Hand Gottes die Verheißung meines eigenen ist, und ich weiß, dass der Geist Gottes der eigene Bruder ist Dass alle Männer, die jemals geboren wurden, auch meine Brüder sind, und die Frauen meine Schwestern und Liebhaber, Und dass ein Kelson der Schöpfung ist Liebe, Und grenzenlos sind Blätter steif oder hängend auf den Feldern, Und braune Ameisen in den kleinen Brunnen unter ihnen, Und moosige Schorfchen des Wurmzauns, Haufensteine, Ältester, Maulwurf und Streicher. Ein Kind sagte, was ist das Gras, das es mir mit vollen Händen holt Wie konnte ich dem Kind antworten, ich weiß nicht, was es ist mehr als er. Ich denke, es muss die Fahne meiner Disposition sein, aus hoffnungsvollen grünen Sachen gewebt. Oder ich glaube, es ist das Taschentuch des Herrn, Ein duftendes Geschenk und Erinnerungsstücke, das entworfen ist, das Gefühl, die Besitzer nennen irgendwo in den Ecken, die wir sehen und bemerken können, und sagen, Wessen oder ich denke, das Gras ist selbst ein Kind, das produziert Babe der vegetation Oder ich denke, es ist eine einheitliche Hieroglyphe, Und es bedeutet, Sprossen gleich in breiten Zonen und engen Zonen, wachsen unter schwarzen Völkern wie unter Weiß, Kanuck, Tuckahoe, Kongressabgeordneter, Manschette, ich gebe ihnen das gleiche, ich empfange sie das gleiche. Und jetzt scheint es mir das schöne, ungeschnittene Haar der Gräber. Zärtlich werde ich dich benutzen, Curling Gras, Es kann sein, dass du aus den Brüsten der jungen Männer herauskommst. Es könnte sein, wenn ich sie gewusst hätte, dass ich sie geliebt hätte. Es kann sein, dass du von alten Leuten oder von Nachkommen bald davon gekommen bist Ihre Mütter Runden, Und hier sind Sie die Mütter Runden. Dieses Gras ist sehr dunkel, um von den weißen Köpfen der alten Mütter zu sein, dunkler als die farblosen Bärte der alten Männer, Dunkel, um unter den schwachen roten Dächern des Mundes zu kommen. O ich sehe doch alle so viele ausgesprochene Zungen, und ich merke, daß sie nicht aus den Dächern des Mundes kommen. Ich wünschte, ich könnte die Hinweise über die toten jungen Männer und Frauen übersetzen, Und die Hinweise auf alte Männer und Mütter und die Nachkommen, die bald aus ihren Runden genommen wurden. Was denkst du, ist von den jungen und alten Männern geworden. Und was denkst du, ist von den Frauen und Kindern geworden. Sie sind lebendig und gut irgendwo, Der kleinste Keim zeigt, dass es wirklich keinen Tod gibt, und wenn es jemals dort war, führte es das Leben weiter , Und wartet nicht am Ende, um es zu verhaften, und hörte den Moment des Lebens auf. Alles geht weiter und nach außen, nichts kollabiert, Und zu sterben ist anders als das, was man vermutete, und glücklicher. Hat jemand vermutet, dass es glücklich ist, geboren zu werden, beeile ich mich, ihn oder sie zu informieren, es ist genauso glücklich zu sterben, und ich weiß es. Ich gebe den Tod mit dem Sterben und Geburten mit dem neugewaschenen Babe, und bin nicht zwischen meinem Hut und den Stiefeln verstoßen und die mannigfaltigen Gegenstände, keine zwei gleich und alle Guten, die Erde gut und die Sterne gut und ihre Zusätze alle gut. Ich bin nicht eine Erde, noch eine Ergänzung einer Erde, ich bin der Kumpel und Begleiter von Menschen, alle ebenso unsterblich und unergründlich wie ich selbst (Sie wissen nicht, wie unsterblich, aber ich weiß.) Jede Art für sich und ihre eigene , Für mich meine männliche und weibliche, für mich jene, die Jungen gewesen sind und die Frauen lieben, Für mich der Mann, der stolz ist und fühlt, wie es sticht, um zu sein, für mich das süße Herz und die alte Magd, für mich Mütter Und die Mütter der Mütter, Für mich Lippen, die gelächelt haben, Augen, die Tränen vergossen haben, Für mich Kinder und die Begetter von Kindern. Ich bin nicht schuldig zu mir, noch verkümmert und nicht verworfen, ich sehe durch den Weitwurf und gingham, ob oder nein, und bin herum, hartnäckig, akquisitiv, unermüdlich und kann nicht weggeschüttelt werden. Der Kleine schläft in seiner Wiege, ich hebe die Gaze und sehe eine lange Zeit aus und schweige die Fliegen mit meiner Hand. Der Jugendliche und das rotgesichtige Mädchen drehen sich auf den buschigen Hügel, ich sehe sie von oben an. Der Selbstmord breitet sich auf dem blutigen Boden des Schlafzimmers aus, ich sehe die Leiche mit seinem geschliffenen Haar, ich merke, wo die Pistole gefallen ist. Die Blöcke des Pflasters, die Reifen der Karren, die Schläger der Stiefelsohlen, reden von den Promendern, Der schwere Omnibus, der Fahrer mit seinem verhörenden Daumen, der Klumpen der Shodpferde auf dem Granitboden, Die Schneeschlitten, Klirren, Schrie Witze, Pelz von Schneebällen, Die Hurrahs für populäre Lieblinge, die Wut der Rousd Mobs, Die Klappe der Curtaind Wurf, ein kranker Mann im Inneren in das Krankenhaus getragen, Das Treffen der Feinde, der plötzliche Eid, die Schläge und fallen , Die aufgeregte Menge, der Polizist mit seinem Stern, der schnell seine Passage in die Mitte der Menge verwandelt, Die unerschütterlichen Steine, die so viele Echos empfangen und zurückgeben, Was stöhnt von überfütterten oder halb-starvd, die sunstruck oder in passt, was Ausrufe von Frauen, die plötzlich gehetzt werden, die sich nach Hause beeilen und die Babys gebären, Was lebt und begrabene Rede ist hier immer vibrierend, was heult durch Anstand, Verhaftungen von Verbrechern, Leisten, ehebrecherischen Angeboten, Annahmen, Ablehnungen mit konvexen Lippen, ich denke ihnen Oder die Show oder Resonanz von ihnen - ich komme und ich gehe. Die großen Türen des Landstalles stehen offen und fertig, Das getrocknete Gras der Erntezeit lädt den langsamen Wagen, Das klare Licht spielt auf dem braunen Grau und Grün, das die Armleute in das schlaffe Mäuse verpackt ist. Ich bin da, ich helfe, ich kam auf die Last, ich fühlte seine weichen Stöße, ein Bein lag auf dem anderen, ich springe von den Querbalken und packte den Klee und die Timothy, und rolle den Kopf über die Fersen und verwirren mich Haare voller Strähnen Allein weit in die Wildnis und die Berge Ich jage, wanderte über meine eigene Leichtigkeit und Freude, Am späten Nachmittag wählte ein sicherer Ort, um die Nacht zu verbringen, entzünden Sie ein Feuer und braten das frisch-killd Spiel, Einschlafen auf die gesammelten Blätter mit Mein Hund und Pistole an meiner Seite. Der Yankee-Klipper ist unter ihren Himmelssegeln, sie schneidet den Schein und den Schrei, Meine Augen setzen das Land, ich beuge mich an ihrem Bug oder schreie freudig vom Deck. Die Bootsmänner und Muschelgräber standen früh auf und hielten für mich auf, ich steckte meine Trowser-Enden in meine Stiefel und ging und hatte eine gute Zeit Du hättest mit uns an diesem Tag um den Chowder-Kessel sein sollen. Ich sah die Heirat des Trappers im Freien im fernen Westen, die Braut war ein rotes Mädchen, ihr Vater und seine Freunde saßen in der Nähe von Querbeinen und stumm rauchen, sie hatten Mokassins zu ihren Füßen und große, dicke Decken, die von ihr hingen Schultern, Auf einer Bank lauerte der Trapper, er war meistens in Häuten, sein üppiger Bart und seine Locken schützten seinen Hals, er hielt seine Braut an der Hand, Sie hatte lange Wimpern, ihr Kopf war nackt, ihre groben, geraden Schlösser stiegen auf sie herab Üppige Glieder und erreichte ihre Füße. Der unruhige Sklave kam zu mir nach Hause und hielt draußen an, ich hörte seine Bewegungen, die die Zweige des Holzstocks knisterten. Durch die geschwungene halbe Tür der Küche sah ich ihn schlaff und schwach und ging hin, wo er auf einem Baumstamm saß und ihn hineinführte Und versicherte ihm, Und brachte Wasser und füllte eine Wanne für seinen schwitzten Leib und bruisierte Füße, Und gab ihm ein Zimmer, das von meinem eigenen eintrat, und gab ihm ein paar grobe, saubere Kleider, und erinnere mich ganz gut an seine drehenden Augen und seine Ungeschicklichkeit Denken Sie daran, Piaster auf die Gallen seines Halses und seine Knöchel zu setzen. Er stolperte mit mir eine Woche, bevor er sich erholt und nach Norden gegangen war, ich ließ ihn neben mir am Tisch sitzen, meine Feuerverriegelung in der Ecke. Achtundzwanzig junge Männer baden am Ufer, achtundzwanzig junge Männer und alle so freundliche achtundzwanzig Jahre weibliches Leben und alle so einsam. Sie besitzt das schöne Haus durch den Aufstieg der Bank, sie versteckt sich schön und reichlich nach den Jalousien des Fensters. Welcher der jungen Männer mag sie am besten Ah, der heimlichste von ihnen ist ihr schön. Wo bist du hin, Dame, ich sehe dich, Du spritzst im Wasser dort und bleib doch noch in deinem Zimmer. Tanzen und lachen am Strand kam der neunundzwanzigste Bather, Der Rest sah sie nicht, aber sie sah sie und liebte sie. Die Bärte der jungen Männer glänzten mit nassen, sie liefen aus ihren langen Haaren, Kleine Ströme gingen über ihren ganzen Körper. Eine unsichtbare Hand ging auch über ihren Körper, sie stieg zitternd von ihren Schläfen und Rippen herab. Die jungen Männer schweben auf dem Rücken, ihre weißen Bäuche wölben sich zur Sonne, sie fragen nicht, wer sie schnell ergriffen hat. Sie wissen nicht, wer mit Pendel und Biegebogen zerfällt und abnimmt. Sie glauben nicht, wen sie mit Spritzwasser saugen. Der Metzger-Jüngling zieht seine Tötungskleidung ab, oder schärft sein Messer auf den Stall auf dem Markt, ich liebere seine Reputation und sein Shuffle und Break-Down. Schmiede mit gegrillten und behaarten Truhen umgürten den Amboß, jeder hat seinen Hauptschlitten, sie sind alle raus, da ist eine große Hitze im Feuer. Von der Cinder-Strewd-Schwelle folge ich ihren Bewegungen, Die Glänzen ihrer Taillen spielen sogar mit ihren massiven Armen, Overhand die Hämmer schwingen, überhand so langsam, überhand so sicher, Sie beeilen sich nicht, jeder Mann trifft an seinem Platz. Der Neger hält fest die Zügel seiner vier Pferde, der Block schwenkt unterhalb seiner überzogenen Kette, Der Neger, der das lange Dray des Steine-Yards fährt, fest und groß er steht auf einem Bein auf dem Streicher, Sein blaues Hemd macht seinen großen Nacken und seine Brust aus und löst sich über seine Hip-Band, sein Blick ist ruhig und kommandierend, er werft den Hut seines Hutes von seiner Stirn weg, Die Sonne fällt auf seine knusprigen Haare und Schnurrbart, fällt auf den Schwarzen Von seinen polnischen und vollkommenen Gliedern. Ich sehe den malerischen Riesen und lieb ihn, und ich hör nicht auf, ich gehe auch mit dem Team. In mir der Koffer des Lebens, wo immer sich bewegt, rückwärts und vorwärts schneiden, zu Nischen beiseite und Junior Biegen, nicht eine Person oder ein Objekt fehlt, Absorbieren alle für mich und für dieses Lied. Ochsen, die das Joch und die Kette klappern oder in den grünen Schatten hängen, was ist das, was du in deinen Augen ausdrückst. Es scheint mir mehr als alle Drucke, die ich in meinem Leben gelesen habe. Meine Treppe schreckt den Holz-Drachen und die Holz-Ente auf meine ferne und tagelange Wanderung. Sie steigen zusammen, sie kreisten langsam um. Ich glaube an jene Flügelzwecke, und erkenne rot, gelb, weiß, in mir zu spielen, und betrachte grün und violett und die getuftete Krone vorsätzlich, und nimm die Schildkröte nicht unwürdig, weil sie nicht etwas anderes ist, und das im Wald niemals Studierte die Skala, doch trillt mich ziemlich gut zu mir, Und der Blick der Buchtstute beschämt die Dummheit aus mir heraus. Der wilde Gander führt seine Herde durch die kühle Nacht, Ya-Honk, sagt er, und klingt es mir wie eine Einladung an mich, das Pert kann es bedeutungslos annehmen, aber ich höre nah, finde seinen Zweck und stecke dort auf den winterlichen Himmel . Der scharfe Elch des Nordens, die Katze auf dem Hausschweller, der Chickadee, der Präriehund, Der Wurf der Grunzen-Sau, wie sie an ihren Zitzen zerren, Die Brut der Puten-Henne und sie mit ihrer Hälfte Flügel, ich sehe in ihnen und mir das gleiche alte Gesetz. Die Presse von meinem Fuß auf die Erde entspringt hundert Zuneigungen, Sie verachten das Beste, was ich tun kann, um sie zu erzählen. Ich bin begeistert, draußen zu wachsen, von Männern, die unter Vieh oder Geschmack des Ozeans oder Waldes leben, Von den Erbauern und den Steerern der Schiffe und den Spielern von Äxten und Mauldern und den Fahrern von Pferden kann ich essen und schlafen Sie woche und woche raus Was ist am häufigsten, am billigsten, am nächsten, am einfachsten, ist mir, ich gehe in meine Chancen, für riesige Rückkehr zu verbringen, schmücken mich, um mich auf die erste, die mich nehmen wird, nicht zu fragen, nicht den Himmel zu kommen, um zu meinem guten Willen, Es ist für immer frei. Der reine Contralto singt im Orgeldach, Der Schreiner kleidet sein Brett, die Zunge seines Vorderpfeilers pfeift seine wilde, aufsteigende Lippe. Die verheirateten und unverheirateten Kinder reiten nach Hause zu ihrem Thanksgiving-Dinner. Der Pilot greift den Königsstift, er hebt sich mit Ein starker Arm, Der Kumpel steht im Walfisch, Lanze und Harpunen sind bereit, Der Entenschütze geht durch stille und vorsichtige Ausdehnungen, Die Diakone sind mit Kreuzung an den Altar, die Spinnmädchen zieht sich zurück und geht weiter Das Summen des großen Rades, Der Bauer hält an den Stäben an, während er auf einem Ersttags-Tafel geht und die Hafer und Roggen ansieht. Der Wahnsinnige wird endlich in den Asyl getragen, ein bestätigter Fall, er wird nie mehr schlafen Wie er in der Kinderbett in seinem Mütter-Bett-Zimmer) Der Jour-Drucker mit grauem Kopf und hagerer Kiefer arbeitet an seinem Fall, er dreht seine Quid von Tabak, während seine Augen mit dem Manuskript verschwimmen Die malformd Gliedmaßen sind an den Chirurgen Tisch gebunden, Was zerlegt wird, fällt schrecklich in einen Eimer Das quadroon Mädchen wird am Auktionständer verkauft, der Trunkenbold nickt am Bar-Herd, Der Maschinist rollt seine Ärmel hoch, der Polizist reist seinen Beat, die Torhüter markieren, Der junge Mann fährt den Expresswagen, (ich liebe ihn, obwohl ich ihn nicht kenne) Die Halbzucht-Riemen an seinen leichten Stiefeln, um im Rennen zu konkurrieren, Das westliche Putenschießen zieht alt und jung, manche lehnen sich an Gewehre, manche sitzen auf Holzstämmen, Aus der Menge geht der Schütze, nimmt seine Position, nimmt sein Stück Die Gruppen der neugeborenen Einwanderer decken den Kai oder die Levee ab. Wie die Wollpaste Hacke im Zuckerfeld, sieht der Aufseher Sie von seinem Sattel, der Horn ruft im Ballsaal, die Herren laufen für ihre Partner, die Tänzer verbeugen sich gegenseitig, Die Jugend liegt wach in der Zederndach-Dachkammer und hängt zum musikalischen Regen, der Wolverine setzt Fallen an Der Creek, der dazu beiträgt, den Huron zu füllen, Der Squaw, der in ihrem Gelb-Hammeltuch gehüllt ist, bietet Mokassins und Perlenbeutel zum Verkauf an. Der Genießer trifft auf die Ausstellungsgalerie mit halbgeschlossenen Augen, die seitlich gebeugt sind Das Dampfschiff, das die Planke für die Ufer-Passagiere geworfen wird, Die junge Schwester hält den Strang aus, während die ältere Schwester es in einem Ball abwickelt und hängt ab und zu für die Knoten, Die einjährige Frau erholt sich und freut sich Vor einer Woche hat sie ihr erstes Kind getragen, das saubere Haare Yankee-Mädchen arbeitet mit ihrer Nähmaschine oder in der Fabrik oder in der Mühle, Der Pflaster-Mann lehnt sich auf seinen zweihändigen Rammen, die Reporter führen fliegen schnell über das Notizbuch, Der Schildmacher schreibt mit Blau und Gold, Der Kanaljungen trabt auf dem Schleppweg, der Buchhalter zählt an seinem Schreibtisch, der Schuhmacher wächst seinen Faden, Der Schauspieler schlägt Zeit für die Band und alle Darsteller folgen ihm, Das Kind wird getauft, der Bekehrte macht seine ersten Berufe, Die Regatta ist auf der Bucht verbreitet, das Rennen wird begonnen, (wie die weißen Segel funkeln) Der Fresser, der seine Fahre beobachtet, singt zu denen, die streunen würden, der Kumpel schwitzt mit Seine Packung auf dem Rücken, (der Käufer, der über den seltsamen Cent wackelt) Die Braut zerreißt ihr weißes Kleid, die Minutenzeiger der Uhr bewegt sich langsam, Der Opium-Esser ruht mit starrem Kopf und gerade Lippen, Die Prostituierte zerreißt sie Schal, ihre Mütze Bobs auf ihre trödelnden und gepickelten Hals, Die Menge lachen über ihre Schwarzen Schwänze, die Männer jeer und zwinkern zueinander, (Miserabel Ich lache nicht über deine Eide und höre dich nicht) Der Präsident, der einen Kabinettsrat hat, ist umgeben Von den großen Sekretären, Auf der Piazza Spaziergang drei Matronen stattlich und freundlich mit Zwillingsarmen, Die Besatzung der Fisch-Klatsch-Pack wiederholte Schichten von Heilbutt in den Laderaum, Der Missourian kreuzt die Ebenen, die seine Waren und sein Vieh, wie die Tarif - Sammler geht durch den Zug, den er durch das Klingeln der losen Veränderung bemerkt, die Fußbodenmänner legen den Boden, die Dinner zerreißen das Dach, die Maurer rufen nach Mörtel, In einer einzigen Akte, die jeden hod vorbei die Arbeiter-Jahreszeiten passiert Verfolgung einander die unbeschreibliche Menge ist versammelt, es ist der vierte des siebten Monats (was grüße von Kanonen und Kleinwaffen) Jahreszeiten, die sich gegenseitig die plougher Pflüge verfolgen, die Mäher mähen, und das Winterkorn fällt in den Boden Die Seen, die Pike-Fisher-Uhren, und wartet auf das Loch in der gefrorenen Oberfläche, Die Stümpfe stehen dick um die Lichtung, die Squatter schlägt tief mit seiner Axt, Flatboatmen machen schnell in Richtung Dämmerung in der Nähe der Baumwoll-Holz - oder Pecan-Bäume, Coon - Sucher gehen durch die Gebiete des Roten Flusses oder durch jene, die durch den Tennessee oder durch die der Arkansas, Fackeln leuchten in der Dunkelheit, die an der Chattahooche oder Altamahaw hängt, Patriarchen sitzen am Abendessen mit Söhnen und Enkeln und Urenkel herum Sie, in Wänden von adobie, in Leinwand Zelte, Ruhe Jäger und Trapper nach ihren Tagen Sport, Die Stadt schläft und das Land schläft, Die lebenden Schlaf für ihre Zeit, die toten Schlaf für ihre Zeit, Der alte Mann schläft von seiner Frau und Der junge Mann schläft bei seiner Frau, und diese neigen mir nach innen, und ich neige dazu zu ihnen, und so, wie es ist, von diesen zu sein, mehr oder weniger bin ich, Und von diesen und allen webt ich das Lied von mir. Ich bin alt und jung, von den Dummen so viel wie die Weisen, Unabhängig von anderen, jemals von anderen, mütterlich wie väterlich, ein Kind und ein Mann, mit dem Zeug, das grob und mit dem gefüllt ist Zeug, das in Ordnung ist, Einer der Nationen vieler Nationen, der kleinste der selbe und der größte derselbe, Ein Southerner bald als Northerner, ein Pflanzer, der von dem Oconee, der ich lebt, gastfreundlich und gastfreundlich ist, ein Yankee, der meinen eigenen Weg bereit hat Handel, meine Gelenke die grässlichsten Gelenke auf der Erde und die strengsten Gelenke auf der Erde, Ein Kentuckian, der das Tal des Elchhorns in meinen Hirsch-Hautgamaschen, einem Louisianian oder Georgian, ein Bootsmann über Seen oder Buchten oder entlang Küsten, ein Hoosier, Badger , Rosskastanie Zu Hause auf kanadischen Schneeschuhen oder in den Busch oder mit Fischer aus Neufundland, Zu Hause in der Flotte von Eisbooten, Segeln mit dem Rest und Tacking, Zu Hause auf den Hügeln von Vermont oder im Wald von Maine oder die texanische Ranch, Genosse der Kalifornier, Genosse der freien Nordwestler, die ihre großen Proportionen lieben, Genossen von Flößen und Mitmenschen, Genosse von allen, die die Hände schütteln und zu trinken und zu trinken, Ein Lerner mit dem einfachsten, Ein Lehrer der Nachdenklichsten, Ein Anfänger, der noch anfängt von Myriaden von Jahreszeiten, Von jedem Farbton und Kaste bin ich, von jedem Rang und Religion, Ein Bauer, Mechaniker, Künstler, Gentleman, Seemann, Quäker, Gefangener, Phantasie Mann, Rowdy , Rechtsanwalt, Arzt, Priester. Ich widersetzt mir etwas besser als meine eigene Vielfalt, atme die Luft, aber lass mir viel nach mir, Und bin nicht verklemmt und bin an meiner Stelle. (Die Motte und die Fisch-Eier sind an ihrer Stelle, Die hellen Sonnen, die ich sehe, und die dunklen Sonnen, die ich nicht sehen kann, sind an ihrer Stelle, der tastbare ist an seinem Platz und das Unbefleckbare ist an seinem Platz.) Das sind wirklich die Gedanken Von allen Männern in allen Altersstufen und Ländern, sie sind nicht originell mit mir, wenn sie nicht dein sind, so viel wie meines sind sie nichts oder nahe bei nichts, wenn sie nicht das Rätsel und die Entbindung des Rätsels sind, Wenn sie nicht so nah sind, wie sie weit entfernt sind, sind sie nichts. Das ist das Gras, das wächst, wo das Land ist und das Wasser ist, das ist die gemeinsame Luft, die den Globus badet. Mit Musik stark komme ich, mit meinen Kornetten und meinen Trommeln, ich spiele nicht Märsche für akzeptierte Sieger nur, ich spiele Märsche für eroberte und getötete Personen. Hast du gehört, dass es gut war, den Tag zu gewinnen, den ich auch sage, dass es gut ist zu fallen, sind Schlachten in demselben Geist verloren, in dem sie gewonnen werden. Ich schlug und schlug für die Toten, ich blase durch meine embouchures meine lautesten und gayest für sie. Vivas zu denen, die versagt haben, und denen, deren Kriegsschiffe im Meer versanken und denen, die im Meer versanken, und allen Generälen, die Verpflichtungen verloren haben, und alle überwinden Helden Und die zahllosen unbekannten Helden gleich den größten Helden, die dies bekannt sind Ist das Essen gleichermaßen gesetzt, das ist das Fleisch für den natürlichen Hunger, es ist für die Bösen genauso wie die Gerechten, ich mache Verabredungen mit allen, ich werde nicht eine einzelne Person verklemmt oder weggelassen haben, Die Hütte, Schwein, Dieb , Werden hiermit eingeladen, der schwere lippe Sklave ist eingeladen, der venerealee ist eingeladen Es gibt keinen Unterschied zwischen ihnen und dem Rest. Dies ist die Presse einer schüchternen Hand, das ist der Schwimmer und der Geruch der Haare, das ist die Berührung meiner Lippen zu dir, das das Murmeln der Sehnsucht, das ist die weit entfernte Tiefe und die Höhe, die mein eigenes Gesicht reflektiert, das die nachdenkliche Verschmelzung von Ich und die Steckdose wieder. Glaubst du, ich habe einen komplizierten Zweck Nun, ich habe, für die vierten Monate Duschen haben, und der Glimmer auf der Seite eines Felsens hat. Nimmst du es, das würde ich erstaunen, wenn das Tageslicht erstaunt, ist der frühe Rotstart, der durch die Wälder twittert, überrascht ich mehr als sie In dieser Stunde erzähle ich die Dinge im Vertrauen, ich kann es nicht jedem sagen, aber ich werde es dir sagen. Wer geht da hankend, grob, mystisch, nackt Wie ist es, ich ziehe Kraft aus dem Rindfleisch Ich esse Was ist ein Mann irgendwie was bin ich was bist du Alles, was ich als mein eigenes markiere, sollst du es mit deiner eigenen versetzen, sonst war es Zeit Hörte mir zu. Ich höre nicht, dass snivel die Welt vorbei, In diesem Monat sind Staubsauger und der Boden, aber Wallow und Dreck. Whimpering und Truckling Falten mit Pulver für Invaliden, Konformität geht an die vierte-entfernte, ich trage meinen Hut, wie ich bitte drinnen oder draußen Warum sollte ich beten, warum sollte ich verehren und zeremoniell sein, nachdem ich durch die Schichten gepriesen, auf ein Haar analysiert, mit Ärzten beraten und in der Nähe berechnet habe, finde ich kein süßeres Fett als Stöcke zu meinen eigenen Knochen. In allen Leuten sehe ich mich, nicht mehr und nicht ein Gerste-Mais weniger, Und das Gute oder Böse sage ich von mir, ich sage von ihnen. Ich weiß, dass ich fest und gesund bin, zu mir die konvergierenden Gegenstände des Universums fortwährend fließen, Alle sind mir geschrieben, und ich muss was das Schreiben bedeutet. Ich weiß, ich bin todlos, ich weiß, dass diese Umlaufbahn von mir nicht von einem Tischler-Kompass gefegt werden kann. Ich weiß, dass ich nicht wie ein Kinder-Carlacue passieren werde, der mit einem verbrannten Stock nachts geschnitten wird. Ich weiß, ich bin august, ich beunruhige meinen Geist nicht, mich selbst zu rechtfertigen oder verstanden zu werden, ich sehe, dass die elementaren Gesetze sich niemals entschuldigen (ich glaube, ich benutze mich nicht stolzer als das Niveau, in dem ich mein Haus vorbei pflanze.) Ich existiere Wie ich bin, das ist genug, wenn kein anderer in der Welt bewusst ist, sitze ich zufrieden, und wenn jeder bewusst ist, sitze ich zufrieden. Eine Welt ist bewusst und bei weitem die größte für mich, und das ist ich selbst, Und ob ich heute zu mir komme oder in zehntausend oder zehn Millionen Jahren, kann ich es jetzt fröhlich nehmen, oder mit gleicher Fröhlichkeit kann ich warten . Mein Fuß ist Tenond und mortisd in Granit, ich lache über das, was du Auflösung nennst, Und ich kenne die Amplitude der Zeit. Ich bin der Dichter des Leibes, und ich bin der Dichter der Seele, die Freuden des Himmels sind bei mir und die Schmerzen der Hölle sind bei mir, die erste, die ich pflege und mich selbst vermehre, die letztere übersetze ich in neue Zunge. Ich bin der Dichter der Frau, der genauso wie der Mann, und ich sage, es ist so groß, eine Frau zu sein, um ein Mann zu sein, und ich sage, es gibt nichts Größeres als die Mutter der Menschen. Ich singe den Gesang der Dilatation oder Stolz, Wir haben Ducking und verabscheuungsvoll genug, ich zeige, dass Größe nur Entwicklung ist. Hast du den Rest ausgesprochen, bist du der Präsident Es ist eine Kleinigkeit, sie werden mehr als dort ankommen, und immer noch weiter. Ich bin der, der mit der zarten und wachsenden Nacht spaziert, ich rufe auf die Erde und das Meer, das halb von der Nacht gehalten wird. Presse nah bare-bosomd Nacht - Presse schließen magnetische nährende Nacht Nacht der Südwinde - Nacht der großen paar Sterne Noch nickte Nacht - wütend nackt Sommernacht. Lächeln O üppige kühle-atemberaubende Erde Erde der schlummernden und flüssigen Bäume Erde des verstorbenen Sonnenuntergangs - Erde der Berge nebelhaft-topt Erde des glasigen Gusses des Vollmondes, der gerade mit der blauen Erde des Glanzes und der dunklen Mottling der Flut des Fluss Erde des kahlen Grau der Wolken heller und klarer um meinetwillen Far-swooping elbowd Erde - reiche Apfelblüte Erde Lächeln, für Ihren Geliebten kommt. Verschwenderisch hast du mir Liebe gegeben - darum gebe ich dir die Liebe, die unaussprechliche leidenschaftliche Liebe ist. Du Meer Ich stelle mich auch dir selbst - ich glaube, was du meinst, ich sehe aus dem Strand deine krummen Finger, ich glaube, du weigst dich zurückzukehren, ohne mich zu fühlen. Wir müssen eine Wendung zusammen haben, ich ziehe mich aus, beeile mich raus Des Anblicks des Landes, Kissen mich weich, schaukeln mich in billowy drowse, Dash ich mit amourous nass, ich kann dich zurückzahlen Meer von ausgedehnten Boden-Schwellen, Meer atmen breiten und krampfhaften Atem, Meer von der Sole des Lebens und von unshovelled noch immer-bereit Gräber, Heuler und scooper von Stürmen, kapriziöses und zierliches Meer, bin ich integral mit Ihnen, ich auch von one phase and of all phases. Partaker of influx and efflux I, extoller of hate and conciliation, Extoller of amies and those that sleep in each others arms. I am he attesting sympathy, (Shall I make my list of things in the house and skip the house that supports them) I am not the poet of goodness only, I do not decline to be the poet of wickedness also. What blurt is this about virtue and about vice Evil propels me and reform of evil propels me, I stand indifferent, My gait is no fault-finders or rejecters gait, I moisten the roots of all that has grown. Did you fear some scrofula out of the unflagging pregnancy Did you guess the celestial laws are yet to be workd over and rectified I find one side a balance and the antipedal side a balance, Soft doctrine as steady help as stable doctrine, Thoughts and deeds of the present our rouse and early start. This minute that comes to me over the past decillions, There is no better than it and now. What behaved well in the past or behaves well to-day is not such wonder, The wonder is always and always how there can be a mean man or an infidel. Endless unfolding of words of ages And mine a word of the modern, the word En-Masse. A word of the faith that never balks, Here or henceforward it is all the same to me, I accept Time absolutely. It alone is without flaw, it alone rounds and completes all, That mystic baffling wonder alone completes all. I accept Reality and dare not question it, Materialism first and last imbuing. Hurrah for positive science long live exact demonstration Fetch stonecrop mixt with cedar and branches of lilac, This is the lexicographer, this the chemist, this made a grammar of the old cartouches, These mariners put the ship through dangerous unknown seas. This is the geologist, this works with the scalper, and this is a mathematician. Gentlemen, to you the first honors always Your facts are useful, and yet they are not my dwelling, I but enter by them to an area of my dwelling. Less the reminders of properties told my words, And more the reminders they of life untold, and of freedom and extrication, And make short account of neuters and geldings, and favor men and women fully equipt, And beat the gong of revolt, and stop with fugitives and them that plot and conspire. Walt Whitman, a kosmos, of Manhattan the son, Turbulent, fleshy, sensual, eating, drinking and breeding, No sentimentalist, no stander above men and women or apart from them, No more modest than immodest. Unscrew the locks from the doors Unscrew the doors themselves from their jambs Whoever degrades another degrades me, And whatever is done or said returns at last to me. Through me the afflatus surging and surging, through me the current and index. I speak the pass-word primeval, I give the sign of democracy, By God I will accept nothing which all cannot have their counterpart of on the same terms. Through me many long dumb voices, Voices of the interminable generations of prisoners and slaves, Voices of the diseasd and despairing and of thieves and dwarfs, Voices of cycles of preparation and accretion, And of the threads that connect the stars, and of wombs and of the father-stuff, And of the rights of them the others are down upon, Of the deformd, trivial, flat, foolish, despised, Fog in the air, beetles rolling balls of dung. Through me forbidden voices, Voices of sexes and lusts, voices veild and I remove the veil, Voices indecent by me clarified and transfigurd. I do not press my fingers across my mouth, I keep as delicate around the bowels as around the head and heart, Copulation is no more rank to me than death is. I believe in the flesh and the appetites, Seeing, hearing, feeling, are miracles, and each part and tag of me is a miracle. Divine am I inside and out, and I make holy whatever I touch or am touchd from, The scent of these arm-pits aroma finer than prayer, This head more than churches, bibles, and all the creeds. If I worship one thing more than another it shall be the spread of my own body, or any part of it, Translucent mould of me it shall be you Shaded ledges and rests it shall be you Firm masculine colter it shall be you Whatever goes to the tilth of me it shall be you You my rich blood your milky stream pale strippings of my life Breast that presses against other breasts it shall be you My brain it shall be your occult convolutions Root of washd sweet-flag timorous pond-snipe nest of guarded duplicate eggs it shall be you Mixd tussled hay of head, beard, brawn, it shall be you Trickling sap of maple, fibre of manly wheat, it shall be you Sun so generous it shall be you Vapors lighting and shading my face it shall be you You sweaty brooks and dews it shall be you Winds whose soft-tickling genitals rub against me it shall be you Broad muscular fields, branches of live oak, loving lounger in my winding paths, it shall be you Hands I have taken, face I have kissd, mortal I have ever touchd, it shall be you. I dote on myself, there is that lot of me and all so luscious, Each moment and whatever happens thrills me with joy, I cannot tell how my ankles bend, nor whence the cause of my faintest wish, Nor the cause of the friendship I emit, nor the cause of the friendship I take again. That I walk up my stoop, I pause to consider if it really be, A morning-glory at my window satisfies me more than the metaphysics of books. To behold the day-break The little light fades the immense and diaphanous shadows, The air tastes good to my palate. Hefts of the moving world at innocent gambols silently rising freshly exuding, Scooting obliquely high and low. Something I cannot see puts upward libidinous prongs, Seas of bright juice suffuse heaven. The earth by the sky staid with, the daily close of their junction, The heavd challenge from the east that moment over my head, The mocking taunt, See then whether you shall be master Dazzling and tremendous how quick the sun-rise would kill me, If I could not now and always send sun-rise out of me. We also ascend dazzling and tremendous as the sun, We found our own O my soul in the calm and cool of the daybreak. My voice goes after what my eyes cannot reach, With the twirl of my tongue I encompass worlds and volumes of worlds. Speech is the twin of my vision, it is unequal to measure itself, It provokes me forever, it says sarcastically, Walt you contain enough, why dont you let it out then Come now I will not be tantalized, you conceive too much of articulation, Do you not know O speech how the buds beneath you are folded Waiting in gloom, protected by frost, The dirt receding before my prophetical screams, I underlying causes to balance them at last, My knowledge my live parts, it keeping tally with the meaning of all things, Happiness, (which whoever hears me let him or her set out in search of this day.) My final merit I refuse you, I refuse putting from me what I really am, Encompass worlds, but never try to encompass me, I crowd your sleekest and best by simply looking toward you. Writing and talk do not prove me, I carry the plenum of proof and every thing else in my face, With the hush of my lips I wholly confound the skeptic. Now I will do nothing but listen, To accrue what I hear into this song, to let sounds contribute toward it. I hear bravuras of birds, bustle of growing wheat, gossip of flames, clack of sticks cooking my meals, I hear the sound I love, the sound of the human voice, I hear all sounds running together, combined, fused or following, Sounds of the city and sounds out of the city, sounds of the day and night, Talkative young ones to those that like them, the loud laugh of work-people at their meals, The angry base of disjointed friendship, the faint tones of the sick, The judge with hands tight to the desk, his pallid lips pronouncing a death-sentence, The heaveeyo of stevedores unlading ships by the wharves, the refrain of the anchor-lifters, The ring of alarm-bells, the cry of fire, the whirr of swift-streaking engines and hose-carts with premonitory tinkles and colord lights, The steam-whistle, the solid roll of the train of approaching cars, The slow march playd at the head of the association marching two and two, (They go to guard some corpse, the flag-tops are draped with black muslin.) I hear the violoncello, (tis the young mans hearts complaint,) I hear the keyd cornet, it glides quickly in through my ears, It shakes mad-sweet pangs through my belly and breast. I hear the chorus, it is a grand opera, Ah this indeed is music--this suits me. A tenor large and fresh as the creation fills me, The orbic flex of his mouth is pouring and filling me full. I hear the traind soprano (what work with hers is this) The orchestra whirls me wider than Uranus flies, It wrenches such ardors from me I did not know I possessd them, It sails me, I dab with bare feet, they are lickd by the indolent waves, I am cut by bitter and angry hail, I lose my breath, Steepd amid honeyd morphine, my windpipe throttled in fakes of death, At length let up again to feel the puzzle of puzzles, And that we call Being. To be in any form, what is that (Round and round we go, all of us, and ever come back thither,) If nothing lay more developd the quahaug in its callous shell were enough. Mine is no callous shell, I have instant conductors all over me whether I pass or stop, They seize every object and lead it harmlessly through me. I merely stir, press, feel with my fingers, and am happy, To touch my person to some one elses is about as much as I can stand. Is this then a touch quivering me to a new identity, Flames and ether making a rush for my veins, Treacherous tip of me reaching and crowding to help them, My flesh and blood playing out lightning to strike what is hardly different from myself, On all sides prurient provokers stiffening my limbs, Straining the udder of my heart for its withheld drip, Behaving licentious toward me, taking no denial, Depriving me of my best as for a purpose, Unbuttoning my clothes, holding me by the bare waist, Deluding my confusion with the calm of the sunlight and pasture-fields, Immodestly sliding the fellow-senses away, They bribed to swap off with touch and go and graze at the edges of me, No consideration, no regard for my draining strength or my anger, Fetching the rest of the herd around to enjoy them a while, Then all uniting to stand on a headland and worry me. The sentries desert every other part of me, They have left me helpless to a red marauder, They all come to the headland to witness and assist against me. I am given up by traitors, I talk wildly, I have lost my wits, I and nobody else am the greatest traitor, I went myself first to the headland, my own hands carried me there. You villain touch what are you doing my breath is tight in its throat, Unclench your floodgates, you are too much for me. Blind loving wrestling touch, sheathd hooded sharp-toothd touch Did it make you ache so, leaving me Parting trackd by arriving, perpetual payment of perpetual loan, Rich showering rain, and recompense richer afterward. Sprouts take and accumulate, stand by the curb prolific and vital, Landscapes projected masculine, full-sized and golden. All truths wait in all things, They neither hasten their own delivery nor resist it, They do not need the obstetric forceps of the surgeon, The insignificant is as big to me as any, (What is less or more than a touch) Logic and sermons never convince, The damp of the night drives deeper into my soul. (Only what proves itself to every man and woman is so, Only what nobody denies is so.) A minute and a drop of me settle my brain, I believe the soggy clods shall become lovers and lamps, And a compend of compends is the meat of a man or woman, And a summit and flower there is the feeling they have for each other, And they are to branch boundlessly out of that lesson until it becomes omnific, And until one and all shall delight us, and we them. I believe a leaf of grass is no less than the journey work of the stars, And the pismire is equally perfect, and a grain of sand, and the egg of the wren, And the tree-toad is a chef-doeuvre for the highest, And the running blackberry would adorn the parlors of heaven, And the narrowest hinge in my hand puts to scorn all machinery, And the cow crunching with depressd head surpasses any statue, And a mouse is miracle enough to stagger sextillions of infidels. I find I incorporate gneiss, coal, long-threaded moss, fruits, grains, esculent roots, And am stuccod with quadrupeds and birds all over, And have distanced what is behind me for good reasons, But call any thing back again when I desire it. In vain the speeding or shyness, In vain the plutonic rocks send their old heat against my approach, In vain the mastodon retreats beneath its own powderd bones, In vain objects stand leagues off and assume manifold shapes, In vain the ocean settling in hollows and the great monsters lying low, In vain the buzzard houses herself with the sky, In vain the snake slides through the creepers and logs, In vain the elk takes to the inner passes of the woods, In vain the razor-billd auk sails far north to Labrador, I follow quickly, I ascend to the nest in the fissure of the cliff. I think I could turn and live with animals, they are so placid and self-containd, I stand and look at them long and long. They do not sweat and whine about their condition, They do not lie awake in the dark and weep for their sins, They do not make me sick discussing their duty to God, Not one is dissatisfied, not one is demented with the mania of owning things, Not one kneels to another, nor to his kind that lived thousands of years ago, Not one is respectable or unhappy over the whole earth. So they show their relations to me and I accept them, They bring me tokens of myself, they evince them plainly in their possession. I wonder where they get those tokens, Did I pass that way huge times ago and negligently drop them Myself moving forward then and now and forever, Gathering and showing more always and with velocity, Infinite and omnigenous, and the like of these among them, Not too exclusive toward the reachers of my remembrancers, Picking out here one that I love, and now go with him on brotherly terms. A gigantic beauty of a stallion, fresh and responsive to my caresses, Head high in the forehead, wide between the ears, Limbs glossy and supple, tail dusting the ground, Eyes full of sparkling wickedness, ears finely cut, flexibly moving. His nostrils dilate as my heels embrace him, His well-built limbs tremble with pleasure as we race around and return. I but use you a minute, then I resign you, stallion, Why do I need your paces when I myself out-gallop them Even as I stand or sit passing faster than you. Space and Time now I see it is true, what I guessd at, What I guessd when I loafd on the grass, What I guessd while I lay alone in my bed, And again as I walkd the beach under the paling stars of the morning. My ties and ballasts leave me, my elbows rest in sea-gaps, I skirt sierras, my palms cover continents, I am afoot with my vision. By the citys quadrangular houses--in log huts, camping with lumber-men, Along the ruts of the turnpike, along the dry gulch and rivulet bed, Weeding my onion-patch or hosing rows of carrots and parsnips, crossing savannas, trailing in forests, Prospecting, gold-digging, girdling the trees of a new purchase, Scorchd ankle-deep by the hot sand, hauling my boat down the shallow river, Where the panther walks to and fro on a limb overhead, where the buck turns furiously at the hunter, Where the rattlesnake suns his flabby length on a rock, where the otter is feeding on fish, Where the alligator in his tough pimples sleeps by the bayou, Where the black bear is searching for roots or honey, where the beaver pats the mud with his paddle-shaped tall Over the growing sugar, over the yellow-flowerd cotton plant, over the rice in its low moist field, Over the sharp-peakd farm house, with its scallopd scum and slender shoots from the gutters, Over the western persimmon, over the long-leavd corn, over the delicate blue-flower flax, Over the white and brown buckwheat, a hummer and buzzer there with the rest, Over the dusky green of the rye as it ripples and shades in the breeze Scaling mountains, pulling myself cautiously up, holding on by low scragged limbs, Walking the path worn in the grass and beat through the leaves of the brush, Where the quail is whistling betwixt the woods and the wheat-lot, Where the bat flies in the Seventh-month eve, where the great goldbug drops through the dark, Where the brook puts out of the roots of the old tree and flows to the meadow, Where cattle stand and shake away flies with the tremulous shuddering of their hides, Where the cheese-cloth hangs in the kitchen, where andirons straddle the hearth-slab, where cobwebs fall in festoons from the rafters Where trip-hammers crash, where the press is whirling its cylinders, Wherever the human heart beats with terrible throes under its ribs, Where the pear-shaped balloon is floating aloft, (floating in it myself and looking composedly down,) Where the life-car is drawn on the slip-noose, where the heat hatches pale-green eggs in the dented sand, Where the she-whale swims with her calf and never forsakes it, Where the steam-ship trails hind-ways its long pennant of smoke, Where the fin of the shark cuts like a black chip out of the water, Where the half-burnd brig is riding on unknown currents, Where shells grow to her slimy deck, where the dead are corrupting below Where the dense-starrd flag is borne at the head of the regiments, Approaching Manhattan up by the long-stretching island, Under Niagara, the cataract falling like a veil over my countenance, Upon a door-step, upon the horse-block of hard wood outside, Upon the race-course, or enjoying picnics or jigs or a good game of base-ball, At he-festivals, with blackguard gibes, ironical license, bull-dances, drinking, laughter, At the cider-mill tasting the sweets of the brown mash, sucking the juice through a straw, At apple-peelings wanting kisses for all the red fruit I find, At musters, beach-parties, friendly bees, huskings, house-raisings Where the mocking-bird sounds his delicious gurgles, cackles, screams, weeps, Where the hay-rick stands in the barn-yard, where the dry-stalks are scatterd, where the brood-cow waits in the hovel, Where the bull advances to do his masculine work, where the stud to the mare, where the cock is treading the hen, Where the heifers browse, where geese nip their food with short jerks, Where sun-down shadows lengthen over the limitless and lonesome prairie, Where herds of buffalo make a crawling spread of the square miles far and near, Where the humming-bird shimmers, where the neck of the long-lived swan is curving and winding, Where the laughing-gull scoots by the shore, where she laughs her near-human laugh, Where bee-hives range on a gray bench in the garden half hid by the high weeds, Where band-neckd partridges roost in a ring on the ground with their heads out, Where burial coaches enter the archd gates of a cemetery, Where winter wolves bark amid wastes of snow and icicled trees, Where the yellow-crownd heron comes to the edge of the marsh at night and feeds upon small crabs, Where the splash of swimmers and divers cools the warm noon, Where the katy-did works her chromatic reed on the walnut-tree over the well, Through patches of citrons and cucumbers with silver-wired leaves, Through the salt-lick or orange glade, or under conical firs, Through the gymnasium, through the curtaind saloon, through the office or public hall Pleasd with the native and pleasd with the foreign, pleasd with the new and old, Pleasd with the homely woman as well as the handsome, Pleasd with the quakeress as she puts off her bonnet and talks melodiously, Pleasd with the tune of the choir of the whitewashd church, Pleasd with the earnest words of the sweating Methodist preacher, impressd seriously at the camp-meeting Looking in at the shop-windows of Broadway the whole forenoon, flatting the flesh of my nose on the thick plate glass, Wandering the same afternoon with my face turnd up to the clouds, or down a lane or along the beach, My right and left arms round the sides of two friends, and I in the middle Coming home with the silent and dark-cheekd bush-boy, (behind me he rides at the drape of the day,) Far from the settlements studying the print of animals feet, or the moccasin print, By the cot in the hospital reaching lemonade to a feverish patient, Nigh the coffind corpse when all is still, examining with a candle Voyaging to every port to dicker and adventure, Hurrying with the modern crowd as eager and fickle as any, Hot toward one I hate, ready in my madness to knife him, Solitary at midnight in my back yard, my thoughts gone from me a long while, Walking the old hills of Judaea with the beautiful gentle God by my side, Speeding through space, speeding through heaven and the stars, Speeding amid the seven satellites and the broad ring, and the diameter of eighty thousand miles, Speeding with taild meteors, throwing fire-balls like the rest, Carrying the crescent child that carries its own full mother in its belly, Storming, enjoying, planning, loving, cautioning, Backing and filling, appearing and disappearing, I tread day and night such roads. I visit the orchards of spheres and look at the product, And look at quintillions ripend and look at quintillions green. I fly those flights of a fluid and swallowing soul, My course runs below the soundings of plummets. I help myself to material and immaterial, No guard can shut me off, no law prevent me. I anchor my ship for a little while only, My messengers continually cruise away or bring their returns to me. I go hunting polar furs and the seal, leaping chasms with a pike-pointed staff, clinging to topples of brittle and blue. I ascend to the foretruck, I take my place late at night in the crows-nest, We sail the arctic sea, it is plenty light enough, Through the clear atmosphere I stretch around on the wonderful beauty, The enormous masses of ice pass me and I pass them, the scenery is plain in all directions, The white-topt mountains show in the distance, I fling out my fancies toward them, We are approaching some great battle-field in which we are soon to be engaged, We pass the colossal outposts of the encampment, we pass with still feet and caution, Or we are entering by the suburbs some vast and ruind city, The blocks and fallen architecture more than all the living cities of the globe. I am a free companion, I bivouac by invading watchfires, I turn the bridgroom out of bed and stay with the bride myself, I tighten her all night to my thighs and lips. My voice is the wifes voice, the screech by the rail of the stairs, They fetch my mans body up dripping and drownd. I understand the large hearts of heroes, The courage of present times and all times, How the skipper saw the crowded and rudderless wreck of the steamship, and Death chasing it up and down the storm, How he knuckled tight and gave not back an inch, and was faithful of days and faithful of nights, And chalkd in large letters on a board, Be of good cheer, we will not desert you How he followd with them and tackd with them three days and would not give it up, How he saved the drifting company at last, How the lank loose-gownd women lookd when boated from the side of their prepared graves, How the silent old-faced infants and the lifted sick, and the sharp-lippd unshaved men All this I swallow, it tastes good, I like it well, it becomes mine, I am the man, I sufferd, I was there. The disdain and calmness of martyrs, The mother of old, condemnd for a witch, burnt with dry wood, her children gazing on, The hounded slave that flags in the race, leans by the fence, blowing, coverd with sweat, The twinges that sting like needles his legs and neck, the murderous buckshot and the bullets, All these I feel or am. I am the hounded slave, I wince at the bite of the dogs, Hell and despair are upon me, crack and again crack the marksmen, I clutch the rails of the fence, my gore dribs, thinnd with the ooze of my skin, I fall on the weeds and stones, The riders spur their unwilling horses, haul close, Taunt my dizzy ears and beat me violently over the head with whip-stocks. Agonies are one of my changes of garments, I do not ask the wounded person how he feels, I myself become the wounded person, My hurts turn livid upon me as I lean on a cane and observe. I am the mashd fireman with breast-bone broken, Tumbling walls buried me in their debris, Heat and smoke I inspired, I heard the yelling shouts of my comrades, I heard the distant click of their picks and shovels, They have cleard the beams away, they tenderly lift me forth. I lie in the night air in my red shirt, the pervading hush is for my sake, Painless after all I lie exhausted but not so unhappy, White and beautiful are the faces around me, the heads are bared of their fire-caps, The kneeling crowd fades with the light of the torches. Distant and dead resuscitate, They show as the dial or move as the hands of me, I am the clock myself. I am an old artillerist, I tell of my forts bombardment, I am there again. Again the long roll of the drummers, Again the attacking cannon, mortars, Again to my listening ears the cannon responsive. I take part, I see and hear the whole, The cries, curses, roar, the plaudits for well-aimd shots, The ambulanza slowly passing trailing its red drip, Workmen searching after damages, making indispensable repairs, The fall of grenades through the rent roof, the fan-shaped explosion, The whizz of limbs, heads, stone, wood, iron, high in the air. Again gurgles the mouth of my dying general, he furiously waves with his hand, He gasps through the clot Mind not me--mind--the entrenchments. Now I tell what I knew in Texas in my early youth, (I tell not the fall of Alamo, Not one escaped to tell the fall of Alamo, The hundred and fifty are dumb yet at Alamo,) Tis the tale of the murder in cold blood of four hundred and twelve young men. Retreating they had formd in a hollow square with their baggage for breastworks, Nine hundred lives out of the surrounding enemies, nine times their number, was the price they took in advance, Their colonel was wounded and their ammunition gone, They treated for an honorable capitulation, receivd writing and seal, gave up their arms and marchd back prisoners of war. They were the glory of the race of rangers, Matchless with horse, rifle, song, supper, courtship, Large, turbulent, generous, handsome, proud, and affectionate, Bearded, sunburnt, drest in the free costume of hunters, Not a single one over thirty years of age. The second First-day morning they were brought out in squads and massacred, it was beautiful early summer, The work commenced about five oclock and was over by eight. None obeyd the command to kneel, Some made a mad and helpless rush, some stood stark and straight, A few fell at once, shot in the temple or heart, the living and dead lay together, The maimd and mangled dug in the dirt, the new-comers saw them there, Some half-killd attempted to crawl away, These were despatchd with bayonets or batterd with the blunts of muskets, A youth not seventeen years old seizd his assassin till two more came to release him, The three were all torn and coverd with the boys blood. At eleven oclock began the burning of the bodies That is the tale of the murder of the four hundred and twelve young men. Would you hear of an old-time sea-fight Would you learn who won by the light of the moon and stars List to the yarn, as my grandmothers father the sailor told it to me. Our foe was no sulk in his ship I tell you, (said he,) His was the surly English pluck, and there is no tougher or truer, and never was, and never will be Along the lowerd eve he came horribly raking us. We closed with him, the yards entangled, the cannon touchd, My captain lashd fast with his own hands. We had receivd some eighteen pound shots under the water, On our lower-gun-deck two large pieces had burst at the first fire, killing all around and blowing up overhead. Fighting at sun-down, fighting at dark, Ten oclock at night, the full moon well up, our leaks on the gain, and five feet of water reported, The master-at-arms loosing the prisoners confined in the after-hold to give them a chance for themselves. The transit to and from the magazine is now stopt by the sentinels, They see so many strange faces they do not know whom to trust. Our frigate takes fire, The other asks if we demand quarter If our colors are struck and the fighting done Now I laugh content, for I hear the voice of my little captain, We have not struck, he composedly cries, we have just begun our part of the fighting. Only three guns are in use, One is directed by the captain himself against the enemys main-mast, Two well servd with grape and canister silence his musketry and clear his decks. The tops alone second the fire of this little battery, especially the main-top, They hold out bravely during the whole of the action. Not a moments cease, The leaks gain fast on the pumps, the fire eats toward the powder-magazine. One of the pumps has been shot away, it is generally thought we are sinking. Serene stands the little captain, He is not hurried, his voice is neither high nor low, His eyes give more light to us than our battle-lanterns. Toward twelve there in the beams of the moon they surrender to us. Stretchd and still lies the midnight, Two great hulls motionless on the breast of the darkness, Our vessel riddled and slowly sinking, preparations to pass to the one we have conquerd, The captain on the quarter-deck coldly giving his orders through a countenance white as a sheet, Near by the corpse of the child that servd in the cabin, The dead face of an old salt with long white hair and carefully curld whiskers, The flames spite of all that can be done flickering aloft and below, The husky voices of the two or three officers yet fit for duty, Formless stacks of bodies and bodies by themselves, dabs of flesh upon the masts and spars, Cut of cordage, dangle of rigging, slight shock of the soothe of waves, Black and impassive guns, litter of powder-parcels, strong scent, A few large stars overhead, silent and mournful shining, Delicate sniffs of sea-breeze, smells of sedgy grass and fields by the shore, death-messages given in charge to survivors, The hiss of the surgeons knife, the gnawing teeth of his saw, Wheeze, cluck, swash of falling blood, short wild scream, and long, dull, tapering groan, These so, these irretrievable. You laggards there on guard look to your arms In at the conquerd doors they crowd I am possessd Embody all presences outlawd or suffering, See myself in prison shaped like another man, And feel the dull unintermitted pain. For me the keepers of convicts shoulder their carbines and keep watch, It is I let out in the morning and barrd at night. Not a mutineer walks handcuffd to jail but I am handcuffd to him and walk by his side, (I am less the jolly one there, and more the silent one with sweat on my twitching lips.) Not a youngster is taken for larceny but I go up too, and am tried and sentenced. Not a cholera patient lies at the last gasp but I also lie at the last gasp, My face is ash-colord, my sinews gnarl, away from me people retreat. Askers embody themselves in me and I am embodied in them, I project my hat, sit shame-faced, and beg. Enough enough enough Somehow I have been stunnd. Stand back Give me a little time beyond my cuffd head, slumbers, dreams, gaping, I discover myself on the verge of a usual mistake. That I could forget the mockers and insults That I could forget the trickling tears and the blows of the bludgeons and hammers That I could look with a separate look on my own crucifixion and bloody crowning. I remember now, I resume the overstaid fraction, The grave of rock multiplies what has been confided to it, or to any graves, Corpses rise, gashes heal, fastenings roll from me. I troop forth replenishd with supreme power, one of an average unending procession, Inland and sea-coast we go, and pass all boundary lines, Our swift ordinances on their way over the whole earth, The blossoms we wear in our hats the growth of thousands of years. Eleves, I salute you come forward Continue your annotations, continue your questionings. The friendly and flowing savage, who is he Is he waiting for civilization, or past it and mastering it Is he some Southwesterner raisd out-doors is he Kanadian Is he from the Mississippi country Iowa, Oregon, California The mountains prairie-life, bush-life or sailor from the sea Wherever he goes men and women accept and desire him, They desire he should like them, touch them, speak to them, stay with them. Behavior lawless as snow-flakes, words simple as grass, uncombd head, laughter, and naivete, Slow-stepping feet, common features, common modes and emanations, They descend in new forms from the tips of his fingers, They are wafted with the odor of his body or breath, they fly out of the glance of his eyes. Flaunt of the sunshine I need not your bask--lie over You light surfaces only, I force surfaces and depths also. Earth you seem to look for something at my hands, Say, old top-knot, what do you want Man or woman, I might tell how I like you, but cannot, And might tell what it is in me and what it is in you, but cannot, And might tell that pining I have, that pulse of my nights and days. Behold, I do not give lectures or a little charity, When I give I give myself. You there, impotent, loose in the knees, Open your scarfd chops till I blow grit within you, Spread your palms and lift the flaps of your pockets, I am not to be denied, I compel, I have stores plenty and to spare, And any thing I have I bestow. I do not ask who you are, that is not important to me, You can do nothing and be nothing but what I will infold you. To cotton-field drudge or cleaner of privies I lean, On his right cheek I put the family kiss, And in my soul I swear I never will deny him. On women fit for conception I start bigger and nimbler babes. (This day I am jetting the stuff of far more arrogant republics.) To any one dying, thither I speed and twist the knob of the door. Turn the bed-clothes toward the foot of the bed, Let the physician and the priest go home. I seize the descending man and raise him with resistless will, O despairer, here is my neck, By God, you shall not go down hang your whole weight upon me. I dilate you with tremendous breath, I buoy you up, Every room of the house do I fill with an armd force, Lovers of me, bafflers of graves. Sleep--I and they keep guard all night, Not doubt, not decease shall dare to lay finger upon you, I have embraced you, and henceforth possess you to myself, And when you rise in the morning you will find what I tell you is so. I am he bringing help for the sick as they pant on their backs, And for strong upright men I bring yet more needed help. I heard what was said of the universe, Heard it and heard it of several thousand years It is middling well as far as it goes--but is that all Magnifying and applying come I, Outbidding at the start the old cautious hucksters, Taking myself the exact dimensions of Jehovah, Lithographing Kronos, Zeus his son, and Hercules his grandson, Buying drafts of Osiris, Isis, Belus, Brahma, Buddha, In my portfolio placing Manito loose, Allah on a leaf, the crucifix engraved, With Odin and the hideous-faced Mexitli and every idol and image, Taking them all for what they are worth and not a cent more, Admitting they were alive and did the work of their days, (They bore mites as for unfledgd birds who have now to rise and fly and sing for themselves,) Accepting the rough deific sketches to fill out better in myself, bestowing them freely on each man and woman I see, Discovering as much or more in a framer framing a house, Putting higher claims for him there with his rolld-up sleeves driving the mallet and chisel, Not objecting to special revelations, considering a curl of smoke or a hair on the back of my hand just as curious as any revelation, Lads ahold of fire-engines and hook-and-ladder ropes no less to me than the gods of the antique wars, Minding their voices peal through the crash of destruction, Their brawny limbs passing safe over charrd laths, their white foreheads whole and unhurt out of the flames By the mechanics wife with her babe at her nipple interceding for every person born, Three scythes at harvest whizzing in a row from three lusty angels with shirts baggd out at their waists, The snag-toothd hostler with red hair redeeming sins past and to come, Selling all he possesses, traveling on foot to fee lawyers for his brother and sit by him while he is tried for forgery What was strewn in the amplest strewing the square rod about me, and not filling the square rod then, The bull and the bug never worshippd half enough, Dung and dirt more admirable than was dreamd, The supernatural of no account, myself waiting my time to be one of the supremes, The day getting ready for me when I shall do as much good as the best, and be as prodigious By my life-lumps becoming already a creator, Putting myself here and now to the ambushd womb of the shadows. A call in the midst of the crowd, My own voice, orotund sweeping and final. Come my children, Come my boys and girls, my women, household and intimates, Now the performer launches his nerve, he has passd his prelude on the reeds within. Easily written loose-fingerd chords--I feel the thrum of your climax and close. My head slues round on my neck, Music rolls, but not from the organ, Folks are around me, but they are no household of mine. Ever the hard unsunk ground, Ever the eaters and drinkers, ever the upward and downward sun, ever the air and the ceaseless tides, Ever myself and my neighbors, refreshing, wicked, real, Ever the old inexplicable query, ever that thornd thumb, that breath of itches and thirsts, Ever the vexers hoot hoot till we find where the sly one hides and bring him forth, Ever love, ever the sobbing liquid of life, Ever the bandage under the chin, ever the trestles of death. Here and there with dimes on the eyes walking, To feed the greed of the belly the brains liberally spooning, Tickets buying, taking, selling, but in to the feast never once going, Many sweating, ploughing, thrashing, and then the chaff for payment receiving, A few idly owning, and they the wheat continually claiming. This is the city and I am one of the citizens, Whatever interests the rest interests me, politics, wars, markets, newspapers, schools, The mayor and councils, banks, tariffs, steamships, factories, stocks, stores, real estate and personal estate. The little plentiful manikins skipping around in collars and taild coats I am aware who they are, (they are positively not worms or fleas,) I acknowledge the duplicates of myself, the weakest and shallowest is deathless with me, What I do and say the same waits for them, Every thought that flounders in me the same flounders in them. I know perfectly well my own egotism, Know my omnivorous lines and must not write any less, And would fetch you whoever you are flush with myself. Not words of routine this song of mine, But abruptly to question, to leap beyond yet nearer bring This printed and bound book--but the printer and the printing-office boy The well-taken photographs--but your wife or friend close and solid in your arms The black ship maild with iron, her mighty guns in her turrets--but the pluck of the captain and engineers In the houses the dishes and fare and furniture--but the host and hostess, and the look out of their eyes The sky up there--yet here or next door, or across the way The saints and sages in history--but you yourself Sermons, creeds, theology--but the fathomless human brain, And what is reason and what is love and what is life I do not despise you priests, all time, the world over, My faith is the greatest of faiths and the least of faiths, Enclosing worship ancient and modern and all between ancient and modern, Believing I shall come again upon the earth after five thousand years, Waiting responses from oracles, honoring the gods, saluting the sun, Making a fetich of the first rock or stump, powowing with sticks in the circle of obis, Helping the llama or brahmin as he trims the lamps of the idols, Dancing yet through the streets in a phallic procession, rapt and austere in the woods a gymnosophist, Drinking mead from the skull-cap, to Shastas and Vedas admirant, minding the Koran, Walking the teokallis, spotted with gore from the stone and knife, beating the serpent-skin drum, Accepting the Gospels, accepting him that was crucified, knowing assuredly that he is divine, To the mass kneeling or the puritans prayer rising, or sitting patiently in a pew, Ranting and frothing in my insane crisis, or waiting dead-like till my spirit arouses me, Looking forth on pavement and land, or outside of pavement and land, Belonging to the winders of the circuit of circuits. One of that centripetal and centrifugal gang I turn and talk like man leaving charges before a journey. Down-hearted doubters dull and excluded, Frivolous, sullen, moping, angry, affected, disheartend, atheistical, I know every one of you, I know the sea of torment, doubt, despair and unbelief. How the flukes splash How they contort rapid as lightning, with spasms and spouts of blood Be at peace bloody flukes of doubters and sullen mopers, I take my place among you as much as among any, The past is the push of you, me, all, precisely the same, And what is yet untried and afterward is for you, me, all, precisely the same. I do not know what is untried and afterward, But I know it will in its turn prove sufficient, and cannot fail. Each who passes is considerd, each who stops is considerd, not single one can it fall. It cannot fall the young man who died and was buried, Nor the young woman who died and was put by his side, Nor the little child that peepd in at the door, and then drew back and was never seen again, Nor the old man who has lived without purpose, and feels it with bitterness worse than gall, Nor him in the poor house tubercled by rum and the bad disorder, Nor the numberless slaughterd and wreckd, nor the brutish koboo calld the ordure of humanity, Nor the sacs merely floating with open mouths for food to slip in, Nor any thing in the earth, or down in the oldest graves of the earth, Nor any thing in the myriads of spheres, nor the myriads of myriads that inhabit them, Nor the present, nor the least wisp that is known. It is time to explain myself--let us stand up. What is known I strip away, I launch all men and women forward with me into the Unknown. The clock indicates the moment--but what does eternity indicate We have thus far exhausted trillions of winters and summers, There are trillions ahead, and trillions ahead of them. Births have brought us richness and variety, And other births will bring us richness and variety. I do not call one greater and one smaller, That which fills its period and place is equal to any. Were mankind murderous or jealous upon you, my brother, my sister I am sorry for you, they are not murderous or jealous upon me, All has been gentle with me, I keep no account with lamentation, (What have I to do with lamentation) I am an acme of things accomplishd, and I an encloser of things to be. My feet strike an apex of the apices of the stairs, On every step bunches of ages, and larger bunches between the steps, All below duly traveld, and still I mount and mount. Rise after rise bow the phantoms behind me, Afar down I see the huge first Nothing, I know I was even there, I waited unseen and always, and slept through the lethargic mist, And took my time, and took no hurt from the fetid carbon. Long I was huggd close--long and long. Immense have been the preparations for me, Faithful and friendly the arms that have helpd me. Cycles ferried my cradle, rowing and rowing like cheerful boatmen, For room to me stars kept aside in their own rings, They sent influences to look after what was to hold me. Before I was born out of my mother generations guided me, My embryo has never been torpid, nothing could overlay it. For it the nebula cohered to an orb, The long slow strata piled to rest it on, Vast vegetables gave it sustenance, Monstrous sauroids transported it in their mouths and deposited it with care. All forces have been steadily employd to complete and delight me, Now on this spot I stand with my robust soul. O span of youth ever-pushd elasticity O manhood, balanced, florid and full. My lovers suffocate me, Crowding my lips, thick in the pores of my skin, Jostling me through streets and public halls, coming naked to me at night, Crying by day, Ahoy from the rocks of the river, swinging and chirping over my head, Calling my name from flower-beds, vines, tangled underbrush, Lighting on every moment of my life, Bussing my body with soft balsamic busses, Noiselessly passing handfuls out of their hearts and giving them to be mine. Old age superbly rising O welcome, ineffable grace of dying days Every condition promulges not only itself, it promulges what grows after and out of itself, And the dark hush promulges as much as any. I open my scuttle at night and see the far-sprinkled systems, And all I see multiplied as high as I can cipher edge but the rim of the farther systems. Wider and wider they spread, expanding, always expanding, Outward and outward and forever outward. My sun has his sun and round him obediently wheels, He joins with his partners a group of superior circuit, And greater sets follow, making specks of the greatest inside them. There is no stoppage and never can be stoppage, If I, you, and the worlds, and all beneath or upon their surfaces, were this moment reduced back to a pallid float, it would not avail the long run, We should surely bring up again where we now stand, And surely go as much farther, and then farther and farther. A few quadrillions of eras, a few octillions of cubic leagues, do not hazard the span or make it impatient, They are but parts, any thing is but a part. See ever so far, there is limitless space outside of that, Count ever so much, there is limitless time around that. My rendezvous is appointed, it is certain, The Lord will be there and wait till I come on perfect terms, The great Camerado, the lover true for whom I pine will be there. I know I have the best of time and space, and was never measured and never will be measured. I tramp a perpetual journey, (come listen all) My signs are a rain-proof coat, good shoes, and a staff cut from the woods, No friend of mine takes his ease in my chair, I have no chair, no church, no philosophy, I lead no man to a dinner-table, library, exchange, But each man and each woman of you I lead upon a knoll, My left hand hooking you round the waist, My right hand pointing to landscapes of continents and the public road. Not I, not any one else can travel that road for you, You must travel it for yourself. It is not far, it is within reach, Perhaps you have been on it since you were born and did not know, Perhaps it is everywhere on water and on land. Shoulder your duds dear son, and I will mine, and let us hasten forth, Wonderful cities and free nations we shall fetch as we go. If you tire, give me both burdens, and rest the chuff of your hand on my hip, And in due time you shall repay the same service to me, For after we start we never lie by again. This day before dawn I ascended a hill and lookd at the crowded heaven, And I said to my spirit When we become the enfolders of those orbs, and the pleasure and knowledge of every thing in them, shall we be filld and satisfied then And my spirit said No, we but level that lift to pass and continue beyond. You are also asking me questions and I hear you, I answer that I cannot answer, you must find out for yourself. Sit a while dear son, Here are biscuits to eat and here is milk to drink, But as soon as you sleep and renew yourself in sweet clothes, I kiss you with a good-by kiss and open the gate for your egress hence. Long enough have you dreamd contemptible dreams, Now I wash the gum from your eyes, You must habit yourself to the dazzle of the light and of every moment of your life. Long have you timidly waded holding a plank by the shore, Now I will you to be a bold swimmer, To jump off in the midst of the sea, rise again, nod to me, shout, and laughingly dash with your hair. I am the teacher of athletes, He that by me spreads a wider breast than my own proves the width of my own, He most honors my style who learns under it to destroy the teacher. The boy I love, the same becomes a man not through derived power, but in his own right, Wicked rather than virtuous out of conformity or fear, Fond of his sweetheart, relishing well his steak, Unrequited love or a slight cutting him worse than sharp steel cuts, First-rate to ride, to fight, to hit the bulls eye, to sail a skiff, to sing a song or play on the banjo, Preferring scars and the beard and faces pitted with small-pox over all latherers, And those well-tannd to those that keep out of the sun. I teach straying from me, yet who can stray from me I follow you whoever you are from the present hour, My words itch at your ears till you understand them. I do not say these things for a dollar or to fill up the time while I wait for a boat, (It is you talking just as much as myself, I act as the tongue of you, Tied in your mouth, in mine it begins to be loosend.) I swear I will never again mention love or death inside a house, And I swear I will never translate myself at all, only to him or her who privately stays with me in the open air. If you would understand me go to the heights or water-shore, The nearest gnat is an explanation, and a drop or motion of waves key, The maul, the oar, the hand-saw, second my words. No shutterd room or school can commune with me, But roughs and little children better than they. The young mechanic is closest to me, he knows me well, The woodman that takes his axe and jug with him shall take me with him all day, The farm-boy ploughing in the field feels good at the sound of my voice, In vessels that sail my words sail, I go with fishermen and seamen and love them. The soldier campd or upon the march is mine, On the night ere the pending battle many seek me, and I do not fail them, On that solemn night (it may be their last) those that know me seek me. My face rubs to the hunters face when he lies down alone in his blanket, The driver thinking of me does not mind the jolt of his wagon, The young mother and old mother comprehend me, The girl and the wife rest the needle a moment and forget where they are, They and all would resume what I have told them. I have said that the soul is not more than the body, And I have said that the body is not more than the soul, And nothing, not God, is greater to one than ones self is, And whoever walks a furlong without sympathy walks to his own funeral drest in his shroud, And I or you pocketless of a dime may purchase the pick of the earth, And to glance with an eye or show a bean in its pod confounds the learning of all times, And there is no trade or employment but the young man following it may become a hero, And there is no object so soft but it makes a hub for the wheeld universe, And I say to any man or woman, Let your soul stand cool and composed before a million universes. And I say to mankind, Be not curious about God, For I who am curious about each am not curious about God, (No array of terms can say how much I am at peace about God and about death.) I hear and behold God in every object, yet understand God not in the least, Nor do I understand who there can be more wonderful than myself. Why should I wish to see God better than this day I see something of God each hour of the twenty-four, and each moment then, In the faces of men and women I see God, and in my own face in the glass, I find letters from God dropt in the street, and every one is signd by Gods name, And I leave them where they are, for I know that wheresoeer I go, Others will punctually come for ever and ever. And as to you Death, and you bitter hug of mortality, it is idle to try to alarm me. To his work without flinching the accoucheur comes, I see the elder-hand pressing receiving supporting, I recline by the sills of the exquisite flexible doors, And mark the outlet, and mark the relief and escape. And as to you Corpse I think you are good manure, but that does not offend me, I smell the white roses sweet-scented and growing, I reach to the leafy lips, I reach to the polishd breasts of melons. And as to you Life I reckon you are the leavings of many deaths, (No doubt I have died myself ten thousand times before.) I hear you whispering there O stars of heaven, O suns--O grass of graves--O perpetual transfers and promotions, If you do not say any thing how can I say any thing Of the turbid pool that lies in the autumn forest, Of the moon that descends the steeps of the soughing twilight, Toss, sparkles of day and dusk--toss on the black stems that decay in the muck, Toss to the moaning gibberish of the dry limbs. I ascend from the moon, I ascend from the night, I perceive that the ghastly glimmer is noonday sunbeams reflected, And debouch to the steady and central from the offspring great or small. There is that in me--I do not know what it is--but I know it is in me. Wrenchd and sweaty--calm and cool then my body becomes, I sleep--I sleep long. I do not know it--it is without name--it is a word unsaid, It is not in any dictionary, utterance, symbol. Something it swings on more than the earth I swing on, To it the creation is the friend whose embracing awakes me. Perhaps I might tell more. Outlines I plead for my brothers and sisters. Do you see O my brothers and sisters It is not chaos or death--it is form, union, plan--it is eternal life--it is Happiness. The past and present wilt--I have filld them, emptied them. And proceed to fill my next fold of the future. Listener up there what have you to confide to me Look in my face while I snuff the sidle of evening, (Talk honestly, no one else hears you, and I stay only a minute longer.) Do I contradict myself Very well then I contradict myself, (I am large, I contain multitudes.) I concentrate toward them that are nigh, I wait on the door-slab. Who has done his days work who will soonest be through with his supper Who wishes to walk with me Will you speak before I am gone will you prove already too late The spotted hawk swoops by and accuses me, he complains of my gab and my loitering. I too am not a bit tamed, I too am untranslatable, I sound my barbaric yawp over the roofs of the world. The last scud of day holds back for me, It flings my likeness after the rest and true as any on the shadowd wilds, It coaxes me to the vapor and the dusk. I depart as air, I shake my white locks at the runaway sun, I effuse my flesh in eddies, and drift it in lacy jags. I bequeath myself to the dirt to grow from the grass I love, If you want me again look for me under your boot-soles. You will hardly know who I am or what I mean, But I shall be good health to you nevertheless, And filter and fibre your blood. Failing to fetch me at first keep encouraged, Missing me one place search another, I stop somewhere waiting for you. DayPoems Poem No. 1900 Comment on DayPoems If you are like us, you have strong feelings about poetry, and about each poem you read. Let it all out Comment on this poem, any poem, DayPoems, other poetry places or the art of poetry at DayPoems Feedback . Wont you help support DayPoems Click here to learn more about how you can keep DayPoems on the Web. The DayPoems web site, daypoems, is copyright 2001-2005 by Timothy K. Bovee. Alle Rechte vorbehalten. The authors of poetry and other material appearing on DayPoems retain full rights to their work. Any requests for publication in other venues must be negotiated separately with the authors. The editor of DayPoems will gladly assist in putting interested parties in contact with the authors. Support DayPoems. Buy your books here Latest Chapbooks from Powells. We have lift-off Socrative PRO is here Visualizing student understanding has never been easier Meet Socrative Matthew Patty School: Northside ISD, TX Matthew is using Socrative in an online Geometry course for advanced math students. He uses Socrative to connect with students online, and he has found its clear data analysis a big advantage. He believes distance learning is where we are going next, learning in our own time and at our own pace. He likes that Socrative facilitates this pacing so students can learn even when there isnt a teacher in front of them. Anna Stuart-Vieira School: Trinity Academy for the Performing Arts, RI Anna teaches 9th and 10th Biology and Chemistry in a school with a lot of tech options for teachers to choose from. Anna chose Socrative because of how easy it is to write assessments and upload images. She conducts Space Races often, which shes found increase student engagement. She also uses Socrative during student presentations to gather peer questions that she uses in quizzes to check for understanding. Rachel Langenhorst School: Rock Valley High School, IA Rachel is a Technology Integration Specialist working with grades preschool through 12th. She first discovered Socrative while teaching 6th grade and saw how it helped gauge understanding with quick polls and quizzes. She now uses Socrative with pre-readers to pull pictures and see which sounds they understand. She is also a firm believer in exit tickets Rachels students love Socrative. One said, Its a lot quicker to find out how I did. Its easier for me to use and more fun than a paper Maria Worthge School: Notre Dame School, CA A physical education and yoga teacher, Maria loves that Socrative offers something unexpected in the classroom. She uses it to conduct short quizzes during class to gauge student understanding in real time. By using images, she can ask questions like Whats this pose or Whats not right about the alignment Shes found Socrative allows her to better see aha moments, while making students feel more comfortable and engaged. copy Socrative, All Rights Reserved

No comments:

Post a Comment